"Nieformalne zrzeszenie adwokatów i radców prawnych z okolic Olsztyna"

Samochody w diesel'u stają się coraz popularniejsze w Polsce.

Zwłaszcza w obecnej sytuacji, kiedy od paru lat ceny ropy naftowej utrzymują się na dość niskich poziomie. Problem ten jest tak poważny, ze od kilkunastu miesięcy kraje OPEC wprowadziły limity wydobycia i sprzedaży ropy naftowej. Niestety podczas spalania ropy naftowej, osadza się mnóstwo sadzy, dlatego niezbędna jest instalacja odpowiedniego filtra. Czym jest filtr cząstek stałych i w jaki sposób przebiega jego praca?  Filtr FAP/DPF są to specjalne filtry przeznaczone do Diesela. Dzięki swojej strukturze wyłapują cząsteczki sadzy, aby nie osiadały na silniku. Jest on niezbędny, jeśli chcemy jeździć naszym samochodem używając jako paliwa ropy naftowej.

Filtr ten z reguły po jego zapełnieniu powyżej pięćdziesięciu procent powinien sam rozpocząć proces czyszczenia. Niestety w warunkach miejskich nie jest to możliwe. Aby przebiegła cała procedura oczyszczenia musimy jechać samochodem powyżej pięćdziesięciu kilometrów na godzinę przez przynajmniej pięćdziesiąt minut. Jeśli nie mamy czasu na tego typu podróż możemy udać się do warsztatu samochodowego, który za odpowiednią opłatą oczyści nasz filtr. Cała procedura będzie trwała około trzydziestu minut.

Należy pamiętać o tym, że jest to naprawdę bardzo ważne. Jeśli będziemy ignorować kontrolki ostrzegawcze i nie oczyścimy filtra na czas będziemy musieli kupić nowy filtr i go wymienić (więcej o wymianie tutaj ). Usuwanie filtrów DPF w warsztacie samochodowym również jest kosztowną procedurą, nie mówiąc o samym zakupie nowego filtra. Dlatego po pojawieniu się sygnałów ostrzegawczych należy jak najszybciej oczyścić filtr.

Fotorelacja

auto

moto

motoryzacja

filtry

Diesel